onsdag 29 mars 2023

Nu snöar det


Det är vinter så att det snöar är inget konstigt men det är trots det surt varje gång det händer så här i slutet av vintern. I går kväll så kom jag inte in i min dator och så var det även i morse. Det var dessutom så för nästa alla på enheten. Det har kommit ett phishingmejl till kommunen så de stängde ner 1500 användare som behövde nya lösenord. Vilket strul och så beroende jag är av mitt arbetsredskap. Vid 10.45 var jag igång igen och då lämnade jag för att köpa påskgodis till alla. 

Mannen var hemma innan mig så det var lagad mat som jag kom hem till och det är ju lyxigt. Sedan gick han ut för att skotta och jag tog ut Siri en stund. Idag hann hon upp på taket till växthuset och det är ju svårt när hon är i koppel. Sen har hon hoppat mycket i snön. Lite besvärligt var det för henne när hon kom in med klumpar av snö som satt fast i pälsen. Men efter lite tvättning så hade hon fixat det. 

Inga kommentarer: