torsdag 9 mars 2023

En kall torsdag


Vaknade vid 6.00 och då var det minsann -21 grader, brr så kallt! En otroligt vacker soluppgång med färger i rosa toner mötte mig. Frukost och så lite jobb i stora enheten. Vi har gjort ett budgetförslag för våren som inte ser så vidare kul ut. Så kan det vara och jag följer lagen och därför behövs det de medarbetare som jag har. Punkt och slut!

Hem igen och en utbildning stod på dagens agenda och skönt att det är gjort. Eftersom hela min kropp skriker av smärta så var det välbehövligt med medicinsk massage i Hortlax. Huvudet har värkt något fasligt de sista 3 dagarna så det var skönt med en timme med verksamma händer.

Dagens middag blev inbakad kassler och det var länge sedan vi åt det. Gott var det! Syskonsonen har idag klarat sitt körkort och så värd han var att det skulle gå vägen idag och så det gjorde! Stort grattis till E.

Nu är det -5 grader så det är lite mer i min smak!


Inga kommentarer: