fredag 3 mars 2023

Mot helgen

 
Vaknade till en katt som var pigg 05.15!! Lite tidigt för min smak men då jag ändå skulle vara på Storstrand kl 7.30 så funkade det bra just idag. Siri fick mat och så lite lek innan jag gjorde mig i ordning och åkte mot Öjebyn. Chefsfrukost fram till 9.40 sen ett litet uppehåll och så avslutning på digitaliseringsutbildningen som jag gått i höstas. Den slutade strax efter 12.00. Köpte jord på Granngården på vägen hem. Idag blev det länge för katten att vara hemma då det blev drygt 5 timmar innan jag var hemma igen.

Jag har jobbat hemifrån under eftermiddagen och jag har haft många bra samtal idag. Så skönt när en vecka får sluta på det sättet. En liten vilostund på soffan med en mysig katt bredvid mig.

Sonen och jag har ätit från Miaws idag och det var verkligen gott och vi blev så otroligt mätta trots att maten räcker till 2 omgångar av middag. Nu lite TV innan det är dags för sängen. 

Mannen och vännerna har haft blåsigt och snö hela dagen. Trist men de har kört skoter hela dagen i alla fall. Trötta kroppar och det var skönt att höra att de var tillbaka till husvagnen.

Idag har mina bin kommit ut, när det blir sol och lite varmare så kommer de ut för att tömma sig. De har ju hållit inne allt i många månader. Det är rensning som sker, många gula "pluttar" i snön. Kul att de lever, än så länge i alla fall. 

Inga kommentarer: