onsdag 29 januari 2020

Unga kvinnor

Kvällen har jag tillbringat med A och vi har varit på bio. I julas gick det en miniserie som heter Unga kvinnor och nu har det kommit en film. Många kvinnor som såg den samtidigt som oss och den var 2,15 tim. Det är få filmer som behöver vara över 2 timmar och det gällde även denna. De hade kunnat korta den en hel del. Storyn visste jag ju sen tidigare men den här hade en annan ingång. Väldigt fina miljöer och kläder, jag gillar ju kostymdrama.

Dagen började hos en kollega där vi hade nätverksmöte fram till efter lunch och idag hade vi verkligen många saker som behövde avhandlas där var det inte tyst många sekunder.
Efter det möte på annan skola och det var väldigt positivt.
Hem och lagade lite morotssoppa för att A kom direkt från massage och mannen kom från jobbet. Vi hann äta lite snabbt innan vi gick till bion.
Dessutom hade jag köpt en skänk igår på köp o sälj, hade lovat att hämta den idag men jag var ju på bio. Bäste mannen åkte dit och kolla in skicket på den och så betalade han den. VI hämtar den på söndag istället. Vårt släp är nämligen helt insnöat men just på detta nu så håller min fantastiske man på att skotta fram det så att det är farbart på söndag.

Inga kommentarer: