torsdag 23 januari 2020

Konferens

Hela dagen på konferens som har varit väldigt bra med många viktiga punkter som vi har behandlat under dagen.
Har varit till morfar idag och det var lite oknytt när jag kom. Dörren stod öppen och gubben var bakom nattduksbordet och sökte efter något. Han såg mig och pratade med mig men det var inte den vanliga glada morfar som jag mötte. Hörapparaten hade slut batteri och det bytte jag men han hann bli irriterad när han inte hörde något. En personal kom in men morfar väntade på en man som han sökt kontakt med för att få hjälp. Tog ett tag innan jag fattade att det var TV´n som inte funkade men hans tro att jag skulle kunna fixa det var inte där idag. I alla fall stoppade jag i kontakterna till TV och slog igång den men trots det så var han inte riktigt nöjd då han fortfarande trodde att det var något bakom sängen som inte var fixat. Vi satte oss och pratade lite och då var det tjorvigt med hans bror och hans äldste son. Han blandar ihop och jag pratade på men det var inte bra, jag pratade för snabbt och han vill ha det upprepat många gånger. Då skrev jag ner det men det var inte heller bra. Jag gjorde det i alla fall. Kände mig dålig och oduglig när jag åkte därifrån när han var så missnöjd med allt idag. Ska åka dit igen till helgen så kanske det är bättre?
Nu är det i alla fall städat här hemma då det är torsdag och mannen gick lite tidigare från jobbet för att han skulle hämta sitt nya pass och körkort. Nu har han legitimation som gäller. Om 22 dagar åker vi till Gran Canaria och då behövs ett fungerade pass.


Inga kommentarer: