söndag 26 januari 2020

Söndag

En lugn söndag kommer det att bli här hemma idag. Jag vilar och mår något bättre idag än gårdagen men i och för sig så har jag ingen aning ännu då kroppen just stigit upp från många timmars vila och sömn.

Nya viruset Corona härjar i Asien och framförallt i China och det låter inte vidare trevligt. Kinesiska nyåret ställdes in på många platser igår, synd om folket men att bli smittad är ju ett än värre alternativ. Huga så trist. Påminner tydligen om Sars som kom för ett antal år sedan men detta slår än mer och det bor ju så otroligt många människor där så då blir det många drabbade. Vi får ju se när det når oss för Kineser är ett resande folk!

Igår var det löningshelg för många och det märks verkligen på stan. Betydligt fler som är på shopping under dagtid men framför allt på kvällen/natten så är det livat. Skrik och bråk avlöser sång och skrik, hade fönstret öppet en stund då jag kände mig väldigt varm men pga ljuden så var jag tvungen att stänga igen. Har sovit gott övrig tid av natten. Sova måste ju vara det bästa när man känner sig krallig?

Jag hoppar kvällens vinkurs som nu närmar sig slutet efter 1½ års studier, denna gång är det starkviner och så ett prov 21/3 med 90 kunskapsfrågor och 6 viner totalt som ska identifieras. Jag har inte beslutat ännu om jag ska försöka mig på det. Tar ju en hel del tid att läsa in och öva inför detta....

Inga kommentarer: