fredag 3 januari 2020

Sammanfattning





Gjorde du något 2019 som du aldrig gjort förut? Blev 54 år.
Genomdrev du någon stor förändring? Ja jag gick från heltidsarbetande student till enbart heltidsarbetare.
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Vid min ålder så pratar vi barnbarn. Alla mina vänner har passerat barnåldern.
Vilket datum från år 2019 kommer du alltid att minnas? Flera dagar. Födelsedagar för familjen, GT40 år på stranden på Havsbadet, min examensdag och så julafton så klart, love it.
Dog någon som stod dig nära? Nej, tack och lov.
Vilka länder besökte du? Norge och England.
Bästa köpet? Sommardäck, så otroligt tråkigt men supervikigt. 
Gjorde någonting dig riktigt glad? Alla bra möten med människor, när man lyssnar och förstår att vi försöker hjälpa inte stjälpa.
Saknade du något under år 2019 som du vill ha år 2020?  Nej tror inte det.
Vad önskar du att du gjort mer?  Skrattat
Vad önskar du att du gjort mindre? Lagt tid på telefonen och datorn.
Favoritserier från året som gått?  Game of Thrones och Vår tid är nu
Bästa boken du läst i år?  1794 av Niklas Natt o Dag, allt var inte bättre förr.
Största musikaliska upptäckten? Diana Krall och Elton John har ju lyssnat en hel del innan konserten
Vad var din största framgång på jobbet 2019?  Att jag blir tryggare i rollen och på sätt duktigare på att lyssna in andra innan jag pratar.  Färdig med studierna. 
Största framgång på det privata planet?  Vi har en familj som funkar eftersom vi tillåter varandra vara och växa. Att jag har en oro för sonen tror jag hör till föräldrarollen. Spelar ingen roll vilken ålder det är på barnen, oron finns alltid.
Största misstaget? Att inte umgås mer med vänner och bara vara tillsammans med de som jag gillar.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare, tror att det beror på att jag såg slutet på utbildningen. Var dock nära att ge upp med examensarbetet och då kom det tårar när jag känner att jag inte behärskar det. Tack och lov för sonen som hjälpt mig.
Vad spenderade du mest pengar på? Resor och restaurang samt bensin till bilen.
Något du önskade dig och fick?  Ett år till med hela familjen, även morfar fick vara med och fyllde 98 år.
Något du önskade dig och inte fick? Ja att jag skulle byta bil till en fyrhjuldriven, behövs verkligen till och från stugan.
Vad gjorde du på din födelsedag 2019?  Mannen hade börjat att jobba så jag vaknade ensam med ett paket.Var ganska förbannad på mannen som köpt mig ett ogräsjärn. Just då hade jag otrolig värk i kroppen och att då få något som gjorde kroppen än värre om jag skulle använda den kändes som ett hån. Allt blev dock bra, fick en dator senare under kvällen.
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Väldigt många saker. Men en konkret grej hade ju varit att sluppit smärta.
Vad fick dig att må bra? Ledigheter, semester och resor både till Norge och till London. Alla träffar med familj, nära och vänner som ger mig ny energi.
Vem saknade du? Alla jag förlorat.
De bästa nya människorna du träffade? Kan inte komma på att jag träffade någon ny människa det här året? Har dock fått djupare relationer med bla mina studiekamrater, men nu är det slut så jag får se om dessa relationer kommer att hålla.
Mest stolt över? Min familj och över min egen prestation att gå klart rektorsprogrammet.
Högsta önskan just nu?  Att alla i min närhet ska få vara friska.
Vad tänker du göra annorlunda nästa år?  Ta det lugnare och få bättre ork att bättra på min hälsa. Daglig motion i form av promenader. 

Inga kommentarer: