fredag 20 december 2019

Ledighet

En dag som började på lilla skolan där jag lämnade en julblomma till en vikarie som gjort ett fantastiskt jobb. Sen till kontoret för arbete och förberedelse av APT i januari fram till 11.00. Sen tillbaka till andra skolan där jag fick en amaryllis av personalen där. På andra skolan fick jag i går ett presentkort på Järnspisens matbod, jag är bortskämd av alla medarbetarna.
Mannen behövde bilen då han skulle på kundbesök så han hämtade den efter jag kommit hem. Nu är jag långledig fram till 7/1, avstängd telefon till 2/1.
Jag har hunnit tvättat och torka allt och det har gått bra, ligger just nu tryggt i garderoben igen.
Under eftermiddagen har jag varit på behandling hos Linda, så behövligt. Jag är konstig i kroppen nu. Kraniosakral terapi är det absolut bästa, konstigt att det funkar för jag vet verkligen inte vad hon gör egentligen.
Nu är mannen hemma och vi ska fixa middagen som blir torskrygg, pressad potatis och beurreblanc. Sen blir det ett gott vitt vin till det hela.
Idag är det ingen son som kommer på middag och tv tittande av På spåret. Han har vänner på besök och de ska se den nya Star Wars filmen.

Inga kommentarer: