torsdag 26 december 2019

Annandag jul

Väldigt fint väder, runt nollan men lite snäggigt ute. Har varit på en promenad runt stan och jag fick en otroligt fin bild på Piteås kyrka. Hann även med att springa förbi H&M men jag hittade inget i alla fall.
Sonen har varit hit på jullunch och det var gott. Tur att jag gillar julmat eftersom det är så lätt att bara äta det under några dagar.
Svägerska o svåger har varit förbi idag för att prata lite innan de åker hem igen imorgon. De åker buss till Umeå o så tåg till huvudstaden

Nu nöter jag en julfilm igen. Konstigt detta med ledighet för trots att jag varit hemma lördag-torsdag så känns det fortfarande inte som att jag varit ledig. Hur kan det komma sig??
Igår satte restaurangen på musik ganska högt, de hade stängt men det pågick en privat fest. De stängde ner efter ett samtal. Så idag har rean börjat och då har vi ju en butik under oss som spelat högt under hela dagen. Sånt här stressar mig otroligt mycket och hjärtat pickar på i en rasande hastighet. Alla dessa störsel moment gör att jag inte känner mig avslappnad och ledig. Sover gör jag i alla fall så där får jag ju vila ordentligt.



Inga kommentarer: