tisdag 24 december 2019

God Jul

En dag att lägga i minnet. Ytterligare en julafton har passerat 2019. Vi hade en lugn och fin morgon -3 grader och en blek vintersol visade sig.

Vi gick och köpte en blomma till svärmor och besökte M, M & L-A en stund.  Till Bosses grav för ljuständning. Efter det till morfar i Hortlax en liten stund och sen till gravarna där. Hem och lite glöggfix innan det var dags för att åka till Djupviken och mamma o G. Lena, Erik o Olivia var också där. Kalle med glögg. Sen åkte jag för att hämta upp sonen som är sjuk. Febrig och hängig men han orkade äta i alla fall. Efter det ville han åka hem igen och det var väldigt förståeligt då han inte alls mådde bra. Han fick med sig sina klappar och fick öppna de hemma i sin ensamhet. Trots att vi bara var tillsammans alla en stund är jag tacksam att vi har många i familjen som kan vara tillsammans.
Vi fortsatte med dessert på Tallås och så paketleken på det.

Fick några paket så jag är nöjd. Vi satt och surrade till 21.15 då vi åkte hemåt igen. En bra dag helt enkelt men en väldigt konstig jul då inte hela min lilla familj var samlad hela tiden. Så kan det gå och det funkar ju i alla fall men det blir inte som vanligt.  Jag har haft en lugn jul i och med att vi inte var hos oss denna jul.
Nu är vi hemma igen och ser på filmen Black Jack, var en otroligt bra film när den kom.





God Jul till er alla som orkar läsa detta.

Inga kommentarer: