måndag 23 december 2019

Dan före dopparedan

Kommersen är i gång här utanför. Folk stressar, strosar, pratar och skrattar. Det ser trevligt ut. Många hemvändare syns och de ser lite vilsna ut. Undrar just om deras respektive undrar om det alltid är så mycket folk i Piteå? Det är det inte, kan jag lova.
Har varit till ÖB och där kör folk som dårar. De går utan att se sig om och någon är nära att bli påkörd, trängs och parkerar som att det endast finns en bil på plats. Andas lugnt med mindfulness är bra att kunna då.
Lunch med sonen.
Nu tvättar jag och så ska skinkan griljeras. Sen får julefriden komma till oss. Ja såklart får butiken under gärna sänka sitt ljud så att jag får lugn och ro.
Uppesittarkväll blir det i kväll och jag hoppas att jag vinner stora saker, det vore trevligt som omväxling.
Det har kommit några centimeter nysnö under natten och tillsammans med 0 grader så är det perfekt väder.



Inga kommentarer: