torsdag 19 december 2019

-9

Idag har det faktiskt varit liiiite sol och rejält med minus. Igår kväll var det ett otroligt Norrsken och vi åkte ut för att kolla in det. Har handlat en hel del mat så nu återstår endast att köpa någon julklapp till syskonbarnen.
I morgon är det kort dag för mig och så en behandling för axlar, nacke och rygg. Det blir bra det.
Har haft mitt näst sista samtal idag och det känns bra. Har kvar ett som vi flyttat till januari på grund av olika omständigheter.

Mannen jobbar länge eftersom det är torsdag och så tog jag fram lite köttbullar och potatis med sås. En hederlige gammeldags husmanskost till middag.
Granen är klädd, den togs in i går men jag har knappt ork att klä den. Jäklig konstig känsla jag som brukar längta att klä den men i år tog det 2 kvällar. Fint blev det i alla fall och nu är den på plats. Idag har svägerska och svåger anlänt till staden. De åker tåg till Umeå och sen buss till oss i Piteå. Blir bra när vi får en fungerande järnväg efter kusten.



Inga kommentarer: