måndag 15 januari 2018

Tulpanens dag

15:e januari och tulpanens dag. En bra dag att fira, dock har jag inte köpt några idag då de jag köpte i fredags fortfarande finns och är fina.
Dessutom är det tredje måndagen i januari, det sägs vara den deppigaste dagen under året! Kanske vad vet jag?
I morse då träffade jag mina studie kamrater på Coops parkering och så åkte vi till Skellefteå och Balder gymnasiet där vi har pluggat tillsammans hela dagen. Hemma igen efter 16. Vi åt en trerätters lunch på deras restaurangprogram. Jag åt blomkplssoppa, rödspätta och creme brulee. Så ptroligt gott för 105 kr.
Har promenerat en stund men vädret är inte inte så kul, det blåser som bara den snön yr omkring och det är 0 grader. Allt det vackra krispiga i träden är borta men så är det ju under vintern. Det kommer och far.


Inga kommentarer: