onsdag 24 januari 2018

70 år

Idag fyller min lilla mamma 70 år. Det är kvinnan som vid 17 års ålder valde att föda mig trots att hon saknade fast sällskap, Det kan inte ha varit lätt att ta det beslutet på 60-talet. Idag hade det inte alls varit konstigt men jag kan tänka mig att folk hade åsikter om det? Hon berättade inte för mormor och morfar förrän långt in i graviditeten. Hon tog hand om mig med hjälp av sin familj och vi bodde hos mormor o  morfar först åren. Hon började att jobba och lämnade mig på dagarna för att åka och jobba men hälsade på mig nästan varje kväll efter jobbet.

Tänk 70 år idag känns det inte så gammalt men de säger ju att 70 är det nya 50? Vet inte om det stämmer men jag vet att jag åtminstone är betydligt tröttare idag än för 20 år sedan och jag antar att det även gäller när man är 70 år? Däremot ser ju alla så mycket yngre ut idag än när jag ser på bilder från när jag var liten. Fyllde någon 40 år såg de ju ut som 70 redan då.
Vi har i alla fall varit och firat mamma idag med en gemensam present från hennes och G barn. Blev en dag i Luleå i höst. Hotell på Clarion Sense, 3 rätters middag  med vinpaket på CG och så avsluts dagen på Coop arena med en show med Björn Skifs. Blir säkert en toppendag. Jag och mannen följer med till Luleå.
Hemma hos mamma såg det ut som en blomsterhandel, Många vackra buketter hade hon fått. Älskar krispiga tulpaner och det är så fint just denna årstid.
Mera snö idag det har säkert kommit 20 cm men kylan har dämpats något till ca -10 grader.


Inga kommentarer: