söndag 14 januari 2018

Knut för då dansas julen ut!

I går var det Tjugondedag Knut och julen dansades i sedvanlig ordning ut på Rådhustorget. Ja jag var ju inte där men jag har sett bilder så jag vet att det skedde.
Åkte till A i går för att surra en stund mellan mitt pluggande. Middag här sen på kvällen med sonen och nu blev det taco, riktigt gott eftersom det var länge sedan sist.
Sen kom våra vänner hit på en kort visit innan de skulle på bio 20.30. Kul med spontanbesök!
Livat värre i går när någon i huset hade fest och det måste man såklart få ha lite då och då. Men jag har öronproppar och har faktiskt sovit riktigt bra. Mannen sa dock att det lät som att någon föll i trappan vid ett tiden.
Vaknade i alla fall utvilad i morse och eftersom jag bokat tvättid så var det bara att fixa det. Promenad men mannen visit hos sonen och ett besök hos morfar har vi hunnit med idag. Hos morfar träffade vi mamma o G så det blev en effektiv dag.
Nu har vi varit till svärmor och hjälpt till att plocka bort julsakerna hos henne.
Sitter och kollar en gammal film från 1957 med Elvis, Ung man med gitarr. Så oskuldsfullt och lättsamt allt verkade vara på den tiden? Filmerna bjuder inte precis på några vändningar eller överraskningar.
Piteå Hockey, PHC har haft två hemma matcher i helgen mot lag som de i vanliga fall inte spelar mot. Vet att det var Västerås idag och de har vunnit båda sina matcher! Bra jobb från ett litet lag från en liten ort i norra Sverige!

Inga kommentarer: