fredag 19 januari 2018

Fredag



Nu är jag tillbaka efter en vecka med en mental urladdning efter gårdagens tenta! Det är helg och jag behöver verkligen en vila just nu. Dagen har varit bra. Steg upp 5 och gick o tränade. Sen var jag på jobbet strax efter 7 och har jobbat i ett till 14.40. Hann med en kort lunch på 10 minuter. Väl hemma så svarade jag på en del mail men sen bestämde jag mig för att det fick vara helg.
Städade en del då jag inte hade ork för det igår.
Mannen kom hem och gick och handlade. Jag sov en stund på soffan. Middag idag bestod av vinsås, Jokkmokks röding och pressad potatis med sparris och spenat. Gott men lite vardag över det hela.
Har sett på spåret utan sonen denna vecka som inte kom då han börjar tidigt i morgon bitti.
I morgon sover jag tills jag vaknar och så har jag tvättdag för sängkläder och annat.
-12 grader med kallsnö. så vackert ute. Men vi har mycket snö och enligt bondepraktikan så är vi idag på vinterns dag då vi fått hälften av den snö som ska falla under vinterårstiden. Det betyder att vi kommer att ha en snömängd på 2,60 cm innan denna vinter är över.......
Idag är det popcornets dag och det är det äldsta snack som finns. Majsen kom man på för väldigt länge sedan att det gick att poppa. I USA så har det varit snacks på film sen slutet p 1800-talet. I Sverige infördes det på bio 1987. Lite skillnad i tid.


Inga kommentarer: