måndag 1 januari 2018

Gott Nytt År!

Det är en nytt år och nu tar det många månader innan jag kommer att skriva rätt, 2018. Det blev ett bra slut igår med A & U som hade tagit in på Kust. De kom hit 17,30 och gick hem efter 1.00. Oj vad vi åt. Började med skumpa och små pajer på smördeg, västerbottensost med löjrom och cf. Sen förrätt som bestod av hummersoppa med en god chardonnay. Sen huvudrätt, rådjursinnanlår med rotsakskaka, KarlJohan kräm och rödvinsås till det rött gott vin. Avslutningen blev åkerbärsparfait och så kaffe och hallonhjärtan till det. Tala om att jag var mätt.
Lite spel och surr och vips var klockan 24. Sen bubbel och små pizzor till vickning.

Vaknade tidigt idag och kroppen var i olag. Skulle precis ta en promenad kl 8.00 när telefonen ringde. Det var sonens jobb som frågad om jag visste varför han inte hade kommit till jobbet. Jag gick förbi och kollade och när jag närmade mig så var bilen hemma och det var nedrullat. När jag ringde på och gick in så sov han. Det hade varit strömavbrott så klockan stod på 4.21 när jag klev in. Det blev bråttom för honom att åka iväg. Samtidigt som jag undrade om det hade hänt honom något så trodde han att eftersom jag kom till honom 4.21 så hade det hänt något med M. Nu var det som tur var inte alls något sådant utan ett enkelt strömavbrott som ställt till det.



En väldigt lugn dag där vi ätit pizza som så många andra en nyårsdag. Gott var det i alla fall. Vi har plockat bort granen då den var så torr och den släppte ner kulorna i golvet. En fin en har rasat ner och gått söner i morse!! Nu är den i alla fall borta och jag ska så sakteliga plocka bort allt eftersom nu känns det som en nystart. In med vita saker, tulpaner och ljus som behövs i detta mörker. Mysigt väder med -1 och lätt snöfall, riktigt fint!

Inga kommentarer: