fredag 5 januari 2018

Hanna har namnsdag

Idag är det snöigt, oj vad mycket snö vi har fått denna vinter. Nu yr det omkring på snedden och det är inte speciellt mysigt. -6 grader och Svenska cupen på skidor avgörs ute på vår stadion. Tur att jag slipper vara där och kolla.
Lunch med sonen denna Trettondagsafton. Mannen jobbar halv dag men har trots det inte kommit hem ännu. Vi åker till stugan för att bi i helgen och för att skotta snö. Finns liksom ingen hejd på det just nu men imorgon till lunch ska det sluta.
Tankar just nu på Väckelsemöten i Bergsviken/Hortlax på 50-talet. Känns som skrämselpropaganda som spreds för att få med folket. Läser i boken Hortlax kyrka 100 år. Ska läsa lite mer innan jag kan uttala mig om vad jag tycker.
Nu ska jag packa lite mat så att vi klarar oss i två nätter-



Inga kommentarer: