lördag 13 december 2014

Lucia

En mycket bra dag som började strax före 8.00 för min del. Min telefon surrade till strax efter 8 och det var sonen  som undrade om vi var vakna och om han kunde komma och äta luciafrukost tillsammans. Väckte mannen och han gick till Ekbergs för att inhandla färska frallor, lussekatter, julstjärnor samt pepparkakor.
Efter en lång frulle med hela familjen så valde vi att åkte till Bergsviken där vi hälsade på Göran. En glad 93-åring, det vill jag lova. Han skiner upp när han ser att jag har med mig mina 2 män. Sen kom även min morbror förbi så då fick morfar mycket besök, precis som han vill ha det.
Har även tvättat idag och provat vin, på tisdag är det prov och jag känner mig osäker och tror inte att det kommer att gå....Men det är ju några dagar kvar så jag hinner öva några gånger till innan dess.

Inga kommentarer: