onsdag 17 december 2014

Jippieeee!

Gick igår kväll mot Pensionatet för att skriva prov i Munskänkarnas regi i druvkursen. I maj påbörjade 12 personer en utbildning sen blev det sommaruppehåll och i höst fortsatte vi. Igår var det avslutning och vi var 4 st som valde att avlägga provet. Jag kände mig inte så förberedd och det är ett stadium som jag hatar att befinna mig i, jag gillar att ha koll och trots att jag läst mycket och provat mycket vin sista veckan så hade jag ingen aning om hur det skulle gå. Alla 4 personer klarade sig! Gud vad skönt, jag läste egen litteratur igår och det kändes toppen att själv få välja!
Idag har det kommit ½ cm snö och både personal och elever jublade! Hoppas det får ligga kvar så att vi har vit mark i alla fall.
Mannen åker ut och levererar TV i kväll och jag ska mysa framför sista Bonde söker fru.

Inga kommentarer: