måndag 22 december 2014

4:e advent

Så har vi kommit fram till att det fjärde adventsljuset tänts. Mysigt och trevligt men även sorgligt att det snart är över. Jag är ju en som uppskattar tiden fram till jul mest av allt och sen när själva julafton kommer så går det ju snabbt över. Tro nu inte att jag inte vill ha julafton för det vill jag men jag älskar väntan och allt tindrande innan.
Gjort köttbullesmet och kastat bort den, köpt ny köttfärs som nu ligger i kylen. Mina batterier tog helt slut så jag fixar det i morgon. Mannen har gjort stekt inlagdströmming, så nu luktar vår lägga inte gott...fy vad trist att ha en så dåligt köksfläkt som vi har!
L har varit hit och fikat när hon var på stan. Mannen har varit i Luleå för att fixa hos kusinen och det tog sina modiga timmar. Jag har varit till Bersika för att dela ut några julkort och att hälsa på morfar. Han fick en påse anisbröd så det ska bli intressant att höra vad han tycker, vi får se om vi får godkänt?
Svärmor och svärfar har fått ett litet besök och sen köpte vi i en julklapp till sonen men bäst av allt var att de har julmust på glasflaska 33 cl. Vi köpte genast en back som min stackars man fick bära hela vägen hem.
I fredags så kom då så den efterlängtade snön och natten till lördag så snöade det 20 cm. Julmys!

Inga kommentarer: