torsdag 11 december 2014

Julbord

Ytterligare ett julbord har jag ätit idag och det är nog Rolls Roycen av dessa i Piteå. Jag och mina kollegor har varit på Doktors Villan och det var fantastiskt.
Det finns massor att välja på och jag gick ju loss på fisken som vanligt. Åt lite kött i slutet men det är inte alls lika viktigt för mig. Åt en lingonsill som var fantastiskt god!
Desserten till efterrätt när jag redan var sprängmätt var också supergod....
Ja då förstår ni att jag har varit trött och däst på eftermiddagen. Har varit förbi mamma och kollat in deras renoverade källare, blev väldigt bra.
Sonen är fortfarande sjuk när jag kom förbi honom strax före 16.00 så sov han. Det är fjärde dagen på raken som han sover. Feber och förkylning härjar även hon honom.
Mannen jobbar kväll även denna dag så han slutar 22 och jag står i köket och provar vin. Det går inte så bra för mig men vi har ju prov på tisdag så det är bara att hänga i.

Ingen snö, 3 grader varmt och regn gör ju inte att man har någon vidare julstämning! Men det ser ut som att det kommer snö nästa helg....

Inga kommentarer: