fredag 19 december 2014

Julstämning

Idag har det äntligen snöat hela dagen. Det har gjort att vi har fått ett vinterlandskap hos oss. Barnen har byggt snögubbar, snölyktor och kastat snöbollar. Det här betyder att vi haft runt noll grader, riktigt härligt faktiskt. Träden är alldeles vita och jag har julstämning. Hoppas verkligen att vädret håller i sig så att vi får en vit jul.
Mannen har jobbat förmiddag och började redan 06.45. Hoppas verkligen att detta håller i sig så att vi får en vit och fröjdefull jul.
Jag vaknade med nackspärr i morse, det gör väldigt ont. Jag har av mina kära medarbetare fått behandling två gånger under dagen. Sedan jag kommit hem har mannen masserat och smort in mig med Voltaren. Just nu sitter jag med spikmatta och vetekudde för att lindra besvären.
Idag är julgranen inköpt. I år blev det en Kungsgran som just nu står i trapphuset för att väcka alla inneboende i granen. I morgon klär vi den.
Sonen har varit på middag, gott rött vin med en kött bit = fantastisk fredag middag.

Inga kommentarer: