tisdag 9 december 2014

Igång igen!

Tisdag och jag jobbar, eller finns på jobbet i alla fall. Gårdagen fanns inte rösten på plats och min kollega fick rycka in och hålla i den delen av gårdagens aktivitet som låg på mig. Jag skulle föredra allmänna råd om läxor som Skolverket har gett ut. Det var ju liksom ingen mening att jag skulle stå och kraxa där och ingen skulle höra vad jag sa.
Idag blev det lunch med EHT teamet, riktigt gott julbord på Golfklubben.
Hemma igen efter en liten tur på staden. Där mötte jag bästa A som undrar varför jag inte har skrivit i bloggen på flera dagar! :) Värmer i hjärtat att mina små inlägg om ingenting läses av så många i alla fall. Hade 34 läsare häromdagen och idag låg det på 8 st hittills.
Mannen har dragit till Kalix där han och en kollega ska jobba på kontoret och delta i ett arrangemang men inbjudna företagare i kväll.
Här blir det bokcirkel, en stund med fika och prat.
Kula, polla eller pumla? Vad säger du? Vet du att det finns en förening som heter pumlans vänner som strider för att ordet ska komma in i SAOL. Akademin säger att det är sådana personer som håller språket levande, ska visst komma in i ordlistan nästa år..

2 kommentarer:

Annica sa...

Äntligen:)) Krya på dig Helena, vi träffas ju på söndag. Kram Annica

Vissla sa...

Du är gullig du! :) //H