tisdag 30 december 2014

2014

Ett riktigt bra år måste jag få säga! Roligt för mig att lära mig nya saker och det gör jag varje dag!

Januari: Sjuk med herpesblåsor och feber på trettondagsafton, mannen fick åkt till Havsbadet med vänner i stället för mig som var hemma och kurerade mig. Mamma fyller 66 år och hon har varit pensionär i ett år.

Februari: Fick ett samtal om att min biologiske far gått bort. Fick ett nytt jobb som rektor fram till sommaren. Järnspisen med vänner, väldigt gott! OS och Sverige tar många medaljer. Svåger och svägerska kommer hit med bil och vi uppvaktar svärmor på hennes 87 årsdag. Börjar mitt nya jobb! Väder som är både kallt -22 och varmt +2, lite snö!


Mars: Sportlov som gick mig helt förbi då jag jobbade som vanligt. Många utbildningar och många nya saker att lära sig. Tuff start! Orkar inte mycket på helgerna utan jag sitter inne och ser på film.


April: Bouppteckning i Ö-vik. Påsk och vi flyttade till stugan för sommaren. En påsk helt utan snö med bar strand och det känns konstigt.


Maj: Kallt med snö i börja av månaden och sommar i slutet av månaden med +21 grader. Vi var på Smask som gick av stapeln i Piteå. Påbörjade Munskänkarnas druvkurs.



Juni: Vikariatet förlängdes fram till 31/7-15. Skolavslutning med tal på examen, lite pirrigt var det allt. Midsommar och sen bar det i väg på semester till Stockholm, Kalmar, Malmö, Köpenhamn, Jönköping och sen hem igen. Mycket trevligt och många upplevelser.


Juli: Semester för första gången på massor med år, då menar jag att jag har semesterdagar att plocka ut men inte ledig hela sommaren som det har varit när jag jobbar som lärare. Månaden börjar ganska kall för att sen blir så fin och solig och härlig! Helt fantastiskt så fint väder! Diggiloo uppträder på stranden på Havsbadet och jag och mannen är där. Middagar med goda vänner i stugan. Översvämning på stadens gator efter ett rejält skyfall. Varmt väder leder ju också till åskoväder!



Augusti: Rolig tjejfest. Kickoff med jobbet, skolstart. Poolbygge startar. Kräftskiva och mys med ljus och släkten. Sommarvarmt ute! Vilken sommar vi har haft. Det växer så det knakar, hallon och Karl-Johansvamp finns i massor.


September: Morfar fyller 93 år och sonen blir 23! Val till kommun, landsting och riksdag. Sjuk i en rejäl förkylning.


Oktober: Det kommer personer från Rumänien som måste ut i Europa för att tigga ihop pengar till deras barn som finns hemma. Vart är vi på väg? Vi åker till Luleå för att bo på hotell och bara vara. Sen åker mannen till Skottland på whiskyresa. Jag har damfest för vännerna. Kunskapsfestival i Piteå.


November: Ett knivdåd skakar vår stad och en ung man avlider. Åker till Stockholm med vänner och ser Orups show. Får plocka fram det efterlängtade julpyntet.


December: Ingen snö och ingen kyla, plusgrader härjar och det är kolsvart ute. Lika bra det eftersom det är så mysigt när det lyser i alla fönster med stjärnor och stakar. Runt jul kom det i alla fall snö. Förkylningsmånad för mig, vill inte riktigt släppa utan hostan återkommer när övrigt har gått över. Lilla julen hos oss med svärmor och svärfar, lugnt och skönt.  -27 ena dagen och +2 och spöregn med blixthalka avslutade året. Vi klarade druvkursen och nu har vi tagit första steget. Nyår firas på Fårön.


Inga kommentarer: