söndag 6 oktober 2013

6 oktober

Hösten är här och det känns helt ok att kura inomhus. Var så trött i går kväll, sådär trött så att man inte har en endaste liten gnutta ork kvar i kroppen. Jag gick alltså och lade mig 21.30! En lördagskväll, jag jag vet att det är jättetråkigt men jag orkade helt enkelt inte vara uppe. Vaknade 7.30 efter 10 timmars god sömn helt utvilad! Jag ångrar verkligen inte mitt beslut utan det var helt rätt har jag nu förstått. Tog på mig kläderna, tvättkorgen i famnen och jag gick ner och kollade om det var ledigt i tvättstugan. Det var det, hela dagen utom när jag hade bokat under eftermiddagen. Bytte snabbt tid och startade en maskin, tog en lång promenad och 9.40 var jag hemma igen. Ett fantastiskt fint soligt väder och jag fick njuta av det, träffade på någon hundägare, en barnvagn och en som var ute och sprang. I övrigt var det väldigt lugnt. Frukost blev det väl hemma och mannen vaknade då. Eftersom jag kände mig effektiv så har jag också bakat bullar. Sonen och jag har varit till morfar och hälsat på, där var även mamma och en av mina morbröder. Mannen jobbar kväll och jag ska slå mig ner i soffan och se någon skön film. En bra dag helt enkelt!

Inga kommentarer: