tisdag 22 oktober 2013

Stackars grannar!

I dag har jag och mannen borrat hål för att sätta upp läkt i taket så att det går att fästa skivor sedan. Jag var med och borrade ut de små hålen för markering och sen gick jag. Mannen är kvar och borrar i betongen, pluggar och sen fäster läkt. Jag kan lova att hela huset hör vad han gör just nu....jag hörde oljudet ändå ut på gatan när jag gick hemåt! Grannarna tycker nog inte att det är så roligt att höra drygt 40 borrhål. Tur att vi strax är färdiga. I dag har vi i skolan varit på konsert och lyssnat på musikklasserna. De är så jätteduktiga 4 av mina gamla elever var med. Roligt att se hur de har utvecklats sedan jag lämnade iväg de i åk 6. Blir riktigt varm i hjärtat. Min kusin fick en liten tjej i går, äntligen tycker vi alla för hon gick många dagar över tiden och den lilla tösen vägde 4040g. Roligt med ytterligare en släkting.

2 kommentarer:

Mestmamma sa...

Min kompis pappa uppfann Torsmanpluggen, bara sånt där helt onödigt vetande :-)

Men dom tjänade rätt bra på den, en sån där liten sak :-)

/Lisa

Vissla sa...

Roligt för dem! Jag var helt chockad när jag upptäckte vad dessa saker kostar....de syns ju inte ens när de är använda! ;)//Helena