onsdag 9 oktober 2013

Rivning del 2

Fortsättning på gårdagen. Sonens vän hämtade jag när jag åkte från Hortlax. Vilken kille, Christoffer är dagens hjälte. Oj vad han jobbat. Det har ju vi andra också men han gör ju det bara för att han är så snäll. Killarna bar ut allt som var av trä till släpet och då tömdes lägenheten allt eftersom. Under tiden tog mannen ner några väggar av lättbetong, drygt 60 år gamla. Fy vad det har dammat!! När så släpet var fullt så var lägenheten full igen men nu var det av sten. Åkte till mamma och parkerade vårt stora släp och lånade deras. Tillbaka igen för att lasta ut sten. Tog med ett par plastbackar och några hinkar och sen har vi lastat och burit ner till släpet. Många vändor blev det, dammiga blev vi. Fantastisk arbetsprestation om jag får säga det själv. Värken har ju kommit som ett brev på posten såklart men det får jag ta. Nu är det lite kvar men sen är det dags att börja bygga tillbaka igen. Kommer att bli ett fantastiskt kök! Jag tror vi hade ångrat oss om vi inte hade gjort det hör. Sonen säger att om han visste hur mycket jobb det var så hade han nog bara målat och tapetserat om. Men som sagt nu är det värsta gjort och vi kan börja titta framåt i alla fall!

Inga kommentarer: