fredag 18 oktober 2013

Fredag

Snön ligger kvar och det känns inte så bra! Jag har sommardäck då jag halkar fram i trafiken. Min duktige man har jobbat i läggan idag medan jag och sonen har jobbat på våra arbeten. Sonen har dock hjälp till att bära upp Ikea prylar till sin lägenhet. Nu ligger de mitt på golvet i vardagsrummet för att vänta på att bli uppackade så småningom. Jag har tvättat och handlat mat inför kvällen. Världens bästa och mest tillmötesgående vaktmästare Kalle har varit här idag för att försöka fixa den dåliga lukten i det lilla badrummet. De har bytt rör och tätat runt toalettstolen men lukten har fortsatt. Idag har de haft ett instrument och mätt och den har hittat en lucka högst upp på en vägg, där finns en avloppstam och det luktar som sjutton där. Nu är det tätat och tejpat för att se om det hjälper. Mannen har byggt vägg så går det inte att vandra mellan de olika rummets väggar. Min svägerska har kommit till Piteå i går kväll så i morgon blir det familjemiddag.

Inga kommentarer: