torsdag 31 oktober 2013

Halloween

En riktig skitdag känslomässigt och samtidigt en väldigt bra dag arbetsmässigt! Fick ett tråkigt besked av min rektor som ringde och berättade att min arbetskamrat har fått ett tråkigt besked. Orolig blir jag om mina tankar har hela dagen gång på gång kommit tillbaka till henne, hennes barn och man. Det här med livet är konstigt, kan kullkastas, stanna upp helt och ta en helt annan vändning från dag till dag! För oss andra så fortsätter allt på precis i samma spår som igår men för de som får ett besked av denna kaliber blir ju att ställt på sin spets. Mamma och jag har fortsatt att tapetsera och idag gick vi på köket. Mamma var lite skärrad när hon kom idag men det har gått bra så jag hoppas verkligen att hon känner sig säkrare i morgon. Hon kan ju men har ingen tro på sig själv, är väldigt självkritisk och blir aldrig nöjd. Det är tråkigt att hon känner så för vi är inte alls proffs men det blir bra i alla fall. Mannen har varit till Sunderbyn för att hämta en snarkapparat så nu är det andra gången gillt så vi hoppas att den kommer att fungera i natt. I morgon blir det en ny resa för att lämna igen den.

Inga kommentarer: