torsdag 3 oktober 2013

Tjejkväll

Under mig pågår det tjejkväll och stan myllrar av folk! Riktigt roligt att se! Dock tycker jag lite synd om köpmännen som satsar pengar på dekorationer och i år hade de satt ut heliumballonger i knippen utanför de butiker som deltar, de hinner knappt ställa dit dem så har barnen som är i hjordar på stan tagit alla, eller bara kraschat alla. Jag blir så sur, att ingenting får vara helt i dagens samhälle! Ja, jag vet att jag är en surkärring men jag tycker att många föräldrar gör det lätt för sig och släpper i väg barnen själva att härja fritt. I övrigt har jag putsat fönster på insidan och bytt en del gardiner. Nu är det höst och det känns mysigt att få lite mer ombonat och mörkt. Sonen har varit hem och ätit middag och mannen slutar nu så han kommer ju hem snart. Sonen slutar först kl 21.00. Svärfar har ramlat i dag och ambulans har tillkallats, han piggnade dock till och han fick stanna hemmavid. Känner igen symptomen för det var så här det började för mormor, sen gick det ju en lång tid innan hon blev så dålig att hon inte bo kvar hemma. Det är inte lätt att bli gammal om man inte får vara frisk. Det behövs ju inte så mycket så blir de så "små och eländiga". Nu ska han till läkaren i morgon så jag hoppas han får svar på vad som hände?

Inga kommentarer: