söndag 3 februari 2013

Vitt

Sol, vitt vackert, frost, snö, fantastiskt vackert! Dagens status var så fin att jag kidnappade mannen och vi åkte i väg med bilen för att se att det vackra som naturen erbjuder oss idag. Helt fantastiskt fint att ladda sina batterier med att titta på solen som så fint strålar på oss. Har varit ut på en promenad i det kalla (-14) vädret, fint och bitande. Det känns riktigt uppfriskande. Sonen har jobbat 9-13.30 och mannen jobbar 13.30-22.00 så de har varit hemifrån i skift idag. Jag slappar lyssnar på Spotify och funderar om jag skulle ta och gå i väg till Krokodil för att lyssna på Sven Zetterberg som uppträder där med skön musik ikväll?? Har också kollat en del på TV där det har varit stafetter och för herrarna gick det ju riktigt bra med en andraplats. Apoteket har fått ett besök eftersom mannen hade slut på den kortisonspray som han använder för att han snarkar så väldigt under nätterna. Jag tycker det har blivit lugnare så det verkar ju som att den här sprayen hjälper, tjoho så bra!!
Jag köpte tulpaner häromdagen och jag kan knappt slita mina ögon från dessa godingar, vårkänslorna spirar trots kylan! Tänk vad lite blommor kan göra skillnad....

2 kommentarer:

Mestmamma sa...

Jag älskar Tulpaner :-)

Vissla sa...

Det är sån glädje med just tulpaner, vet inte varför men jag tror att det är för att det går mot vår när de dyker upp. //Helena