måndag 25 februari 2013

SPORTLOVSDAG!

Skönt att vara ledig! I morse satt jag och funderade vad jag skulle göra idag och kom på att det var inte så många saker som stod på agendan. Trots det var det sonen som sa kl 13 att -Mamma vad mycket du har hunnit! Jag vaknade strax efter 8 kände mig pigg och utvilad. Frulle, kläder på och sen en promenad till PT för att posta alla barnkryss som eleverna har gjort i veckan som var. Postade ytterligare ett brev på ICA innan jag handlade en del. Sen tog jag bilen för att hälsa på morfar och sen handlade jag drickor som väger för mycket när jag ska bära dem. Lunch, skurade våra 2 duschar och start av 2 tvättmaskiner. Steka kyckling och bacon till kvällens mat som mina vänner ska få äta. Sonen ringer och undrar om jag vill äta med honom, har ju som sagt var redan ätit men jag satt med som sällskap och drack te. Hem igen och hängde tvätten. Har varit på lite shopping på Kicks och Åhléns känner mig nöjd. Nu sitter jag och slappar och tittar på det dukade bordet inför kvällen. Nu ska jag strax gå ner och hämta tvätten och invänta mina gäster!

1 kommentar:

Mestmamma sa...

Två duschar, hur stor lägenhet har ni?
Ofta brukar det vara ett badrum och en liten toa :-)

/Lisa