fredag 22 februari 2013

Fredag och sportlov!

Å så skönt att jag ska vara ledig i en vecka. Idag har mina duktiga elever haft ett ganska stort geografiprov för att vara 11-åringar. Jättebra gjort! Jag hade bokat aulan för att de skulle sitta och skriva där. Hämtade ut nyckeln i morse och ställde i ordning, gick till min egen skola och packade ihop allting som behövdes. När vi (jag och 28 elever) kom till aulan och låste upp så var det höstadieelever där som tittade på film!!! Inte roligt kan jag lova, kontaktade expeditionen som pratade med berörd lärare som erbjöd oss sitt klassrum, började fixa med borden men hon insåg att vi inte skulle rymmas där så de avbröt sin bion. Skönt för mig och klassen för de elever som jag hade förberett för aulan har ju svårt att bara ställa om och helt plötsligt vara i ett klassrum, för de flesta funkar detta bra men de som behöver förberedelse tar en sån sak hårt! De skrev i 1 timme och sen gick de till idrotten. Jag hade fått hål i mina strumpor så Lundmans fick ett besök under min rast. Under eftermiddagen så såg vi film och jag skjutsade hem 4 elever vid skoldagens slut. Vi har grillat idag och det var jättegott! Nu slappar jag i soffan och ska endast kolla tv och ta det lugnt i kväll, riktigt skönt faktiskt.

Inga kommentarer: