onsdag 13 februari 2013

Singlande snöfall!

Vackert ute med ett stilla snöfall med lapphandskar som dalar ner utanför. Mannen jobbar till 23.15 så han hinner jag inte träffa idag. Sonen spelar något i sitt rum och jag degar i soffan. Känner mig apatisk, tar mig liksom inte upp ur soffan den här årstiden. Tröttheten är malande och jobbig och jag längtar efter sol och värme. Varje år undrar jag varför jag inte åker i väg någonstans en vecka eller så?? Dagens fråga är...varför har man fönsterlampor och sen skjuter in dessa bakom gardinlängden? Jag vill i alla fall se mina lampor så de står mer mot mitten av fönstret så jag ser ljuset av lampan. Visst har man lampor för sin egen skull och trivsel och inte för att lysa upp utåt sett?

1 kommentar:

Mestmamma sa...

Bra frågeställning, jag har det för våran skull. Mys- och ledbelysning :-)

/Lisa