fredag 8 februari 2013

HELG!!

En bra vecka ligger bakom mig och det känns så skönt. Vi närmar oss sportlov om endast 2 veckor, elever och lärare börjar blir trötta men som sagt var vi ser att ledigheten närmar sig med stormsteg. I morse var det ljust redan 7.30 och det underlättar ju massor. Jag känner av kroppen eller ska jag säga händer och fötter främst men det är inte så att jag inte kan stå ut med värken. Kom hem ca 15.00 idag och som vanligt lyssnade jag på spananrna i P1, jag har ju hört detta program ändå sedan någon gång på 1980-talet! Det blir liksom inte helg om jag inte får lyssna på detta Hade dock svårt att somna i går vilket gjorde att jag var väldigt trött i morse och när jag så lade mig ner på min soffa för att lyssna på radio så slutade det hela med att jag somnade. Vaknade 16.45 av att det ringde på dörren. Sonens kompis kom förbi och en stund senare dök ytterligare en upp så idag blev vi 5 till middag. Roligt att ha killarna till bordet! Receptet kom från en favorit kokbok av Håkan Larsson, Fredagkväll. Har även Sommarkväll som är jättefin.

Inga kommentarer: