torsdag 14 februari 2013

Alla hjärtansdag

Vi firar alla hjärtansdag igen. Firar och firar vi brukar äta lite godare och umgås. Detta år blir det sonen och jag eftersom mannen jobbar till 23.15 även denna kväll. Har köpt te och skorpor till mina två hjärtan, det går att äta och det är en liten sak och enligt mig är det tanken som räknas. De fick sina fina cellofan inslagna paket i morse och jag tror minsann att de båda blev glatt överraskade. Idag när jag kom hem hade så mannen fixat lite, fräscha tulpaner stod på köksbordet och det fanns två presentpåsar. En hade PUSS och var rosa den andra hade KRAM och var mintgrön. Den rosa var min och i den låg serien Downtown Abbey och en påse med gelehjärtan. I sonens är det Hasse o Tage revyer samt en påse med hjärtan. Roligt, jag blev glad och rörd över omtanken. En löjlig dag egentligen då blomsterhandeln slåss om kunderna med ett rospris på 65:-, det är inte klokt vad vi människor är lättlurade. Trots detta kommersiella jippo så tycker jag det är mysigt att bli uppskattad. Har även fått kort i skolan och det värmer så fint i hjärta och själ.

Inga kommentarer: