söndag 17 februari 2013

Stekt fläsk

Åkte till stugan för en prommis men hade även med oss lite rimmat bogfläsk som jag hade marinerat lite. Eldstaden var gömd under snön så vi skottade fram en gammal Weber. Tände grillen medan vi gick en sväng och när vi kom tillbaka var det bra glöd. Tog även en bild på mitt växthus och just nu känns det väldigt avlägset att jag ska få använda det. Jag vet att i april går det snabbt då solen ligger på och snön tinar massor varje dag. I övrigt har vi verkligen varit i Kung Bores landskap och det var så väldigt vackert med träd som dignar av snö och en lätt vintersol och försökte ta sig upp på himlen. I går såg vi Melodifestivalen och den sändes från Skellefteå. Känner en hel del personer som var live på plats men vi valde soffan. Att fel låter alltid går vidare är ju ett känt fenomen men den här gången måste jag hålla med. Ravaillacz (fel stavning), gruppen består i alla fall av Tommy Körberg, Claes Malmberg, Johan Raebeus och Malla alltså Mats Ronander. De gör en parodi på melodifestivalen och så går de och vinner deltävlingen. Ja ja inget att lägga energi på för jag har ju svårt att se att det är det bidraget som Sverige ska skicka till Malmö.

Inga kommentarer: