tisdag 8 november 2022

Snö


I dag har det varit en kall morgon med -2,5 grader och rått vilket gjorde att det var vitt av rimfrost i morse. Vackert men kallt. Jag har startat dagen på lilla enheten och när jag förflyttade mig strax efter 9.00 så var det de första små snöflingorna som singlade ner. Sen blev det mer och mer snö. Barnen jublade och backarna var rejält åkta på innan jag åkte hemåt. Många vårdnadshavare tror jag var ledsna när de såg inte barns kläder med gräs, grus och blöt snö på baken av allt åkande?

Köpt in lite saker och frukt till alla och det är alltid uppskattat. Sonen var på information kring timvikarie i kommunen igår och idag har han blivit uppringd men som vanligt när det gäller sonen så har även ett annat företag ringt idag och hört om han kan jobba. Vi får se vart detta leder?

Dagens middag blev stekt tonfisk som var panerad i sesamfrön, sallad och sås samt tunnbröd. Det var godare än vad jag förväntade mig. 

Inga kommentarer: