tisdag 1 november 2022

Allhelgonadagen


 I dag är det Allhelgonadagen och sonen frågade varför det var idag då det brukar vara Allhelgonadagen efter Allhelgona aftonen. Inte vet jag vad det egentligen betyder men det är ju konstigt att det är en tisdag. Får helt enkelt kolla upp det.

I morse var det rejält med frost på bilen och det är dags att ställa in den i garaget för att få lite lugn och ro när man ska i väg på morgonen. Väldigt halkigt efter vägarna idag. Men ingen snö och det tackar jag för. 

Har haft en dag med 8!! möten så min dag har varit tuff, riktigt tuff. Behöver få lite lugn och ro o imorgon efter mitt enda möte så kommer jag att åka hem för att ta lite ledigt efter att jag gjort mina ärenden. Blir så skönt. Jag slutade vid 17.00 idag och så en tankning av bilen för 1609:- innan hemfärd. Det är mycket som är tufft just nu och dieselpriset är ett av dessa! Undrar vad vi kommer att se av alla vallöften som lovades för 2 månader sedan. Där lovades minst 10:-/liter i sänkning, av detta blidde det inte mycket!!

Mannen lagade middag och det blev pasta Carbonara med de kryddor jag köpte i Florens. Goda smaker men det blir lite mer sås vid nästa tillfälle. 



Inga kommentarer: