torsdag 10 november 2022

Mårten gås


Konstigt att det är Mårtens afton idag men Martin och Martina har namnsdag däremot har Mårten namnsdag imorgon. Svärfar hette Mårten och det var ett namn som han inte gillade så värst mycket. Här hemma äter vi varken svartsoppa eller gås idag. 

Jag har tillbringat dagen på Acusticum och det har varit en bra dag. Lite handling innan jag kom hem och så städade jag toaletten innan jag förberedde middag. Nu är jag så sugen på att julpynta då det även kommit snö och det ser fint ut utomhus. Vi får se hur mycket av detta vita som ligger kvar på lördag då det från och med nu ska bli många plusgrader. Jag har i alla fall hämtat lite kuddar och annat som ska göra det lite mustigare och mysigare här inne.

Sitter just och ser ett gripande program om barnkirurger i England. Det är så otroligt mycket som kan gå fel vid en graviditet och samtidigt är det fantastiskt vad de kan fixa till mycket i dagens sjukvård. 

Inga kommentarer: