söndag 20 november 2022

Domsöndagen

 


Nu önskar jag att solen ska visa sig för det är grått och vitt även denna söndag. Vi såg Så mycket bättre direkt efter frukosten och det är ett trevligt program. 

Idag har så stjärnor och stakar kommit upp i fönstren och det är alltså 1 vecka tidigt men det gör inget alls för det blir så mysigt. I stan så började jag ofta nästa vecka och satte fram det under tisdag eller onsdag så jag är endast någon enstaka dag tidig om jag tänker på det. Dessutom har jag läst i en undersökning att de som julpyntar tidigt är lyckligare så jag kör på det.

Mot stan och apoteket, Claes Ohlson och Coop. Mamma o G har fått ett besök och vi fick lite fika.

Idag har det hänt att jag har bakat de kakor som jag gjort sedan 1984. De heter hallonhjärtan och är en variant på mazarin. Mannen lagar mat för jag hittade en torskbit som blir dagens middag.

Inga kommentarer: