fredag 4 november 2022

Kort dag


En dag med +9 grader så det är otroligt varmt för årstiden. Idag har det varit mulet men ingen dimma och det är ju skönt.

Jag steg upp strax före 7.30 denna semesterdag och började med att tvätta sängkläder. Sen satte jag en saffrans bulldeg som fick stå och jäsa till sig medan jag åt frukost. Mannen åkte till jobbet och jag bakade ut degen och det blev saffrans kusar, saffrans semlor och bullar med mandelmassa. Var klar 9.45 så det blev en produktiv förmiddag. Sonen fick ett besök med bullar och soppa åkte efter det till nya sportbutiken för att kolla och det var inte så mycket folk som jag hade trott.

Hem och då var det en promenad som gällde och jag gick efter stranden och det var så fint. Mannen som slutade 13.00 dag före röd dag åkte till svärmor en stund. Sen hade de 90-årskalas och musikunderhållning på Mogården så då åkte han hem igen. Vi for till kyrkogården i stan för att tända lyktan som är ny samt ett ljus på svärfars grav. Så saknad är han men även mormor och morfar. Jag tänker ofta på dessa gamlingar som hade så mycket att tillföra i denna värld.

Vi har uppvaktat vår vän U som idag fyllde 55 år. Efter det så hämtade vi upp sonen och så köpte vi mat på Miaws och så åkte vi hit. Väldigt gott var det! Sen kaffe och tårta som mannen tagit hem från jobbet då alla som fyller jämnt bjudit på tårta. Sen blev det över mycket tårta och de delade upp den idag. Vi har även spelat kort innan sonen tog min bil och åkte mot stan. Nu blir det lite Idol för oss och så klart så hejar vi på Nike som bor i staden. 

Inga kommentarer: