torsdag 24 november 2022

1 månad kvar

 Idag är det 1 månad till julafton så det är dags att börja spela julmusik och imorgon startar de på radiokanalerna att endast spela julmusik, det passar mig perfekt. Då hinner jag inte lyssna på en bok för jag prioriterar julmusiken såklart! Gillar man lite jazzigare musik så passar Rod Stewarts julskiva perfekt. 

Jag har varit hela dagen på Acusticum för konferens och jag åt lunch på 2 kök, det var inget märkvärdigt idag tyvärr. 135:- för en lunch är i det saftiga laget för mig. 

Torsdag och städkväll för oss och det går snabbt då vi bor så litet. 

Vi har just fått veta att före detta hockeyspelaren Börje Salming idag har avlidit av sviterna av sin ALS. En hemsk sjukdom som drabbar många personer varje år. Börje verkade vara en ödmjuk och väldigt fin person.  För precis 1 vecka sedan så hyllades han stort på tidernas hockeygala. Så fint att han fick uppleva det! Börje blev 71 år. 


Inga kommentarer: