söndag 13 november 2022

Sköna söndag


Jag vaknade till tidigt i morse då jag frös, hade nämligen öppnat fönstret igår kväll och under natten hade temperaturen sjunkit rejält. Det har varit en otroligt fin dag med ett hav som inte haft en endaste krusning. Magiska färger och många människor som promenerat i det 0 gradiga vädret.

Sonen har varit hit för att fira farsdag och han åt beställd lunch med oss. Stuvade makaroner och falukorv. Sen en dessert av pavlova. Gott och trevligt. 

Jag har varit på en promenad och verkligen njutit av allt vackert. Jag var tvungen att fota en hel del av allt det vackra som var runt mig.

Vi har varit med lite vinterkläder till svärmor. Sen en tur med en fullastad bil till soptippen och det är verkligen en befrielse när man åker därifrån utan saker. Bra med Pireva Anytime, bästa uppfinningen! Efter det åkte vi till mamma o G för det var verkligen länge sedan vi båda var där. På vägen hem köpte vi pizza och det gjorde vi från en lotterivinst som mannen fick på mopedens dag. Nu blir det TV kväll och eldning i kaminen. 

Inga kommentarer: