lördag 5 november 2022

Alla Helgons Dag


 En mulen men varm dag med +7 direkt på morgonen. Jag steg upp och tände några ljus för det var grått när jag steg upp vid 7.30. Valde att sätta på en julfilm! Nu är det dags.... Igår spelade jag julmusik när jag bakade lussekatter. Mysigt tycker jag. Har bett mannen att sätta upp stjärnan ute på altanen och det brukar också höja mysighets faktorn. 

Har köpt en liten helgskinka och den är nu griljerad. Fika hos sonen och då delar jag gärna med mig till honom och dessutom har det kommit julknäcke från Wasabröd. Det är en riktig höjdare tillsammans med senap och äppelmos. Kul med ett fika hos sonen.

A & E har varit här på middag och det är alltid lika trevligt att träffas. Det blev en ost o chark till förrätt och så en gammeldags älgstek till huvudrätt. Efterrätten har gästerna med sig. Sen är det högt i tak och surr hela kvällen lång. Det är så kul och surrigt så man får ibland ta sats för att hinna få ordet!! 


Inga kommentarer: