lördag 30 april 2016

Kung Carl XVI Gustav 70 år

Valborgsmässoafton, betyder flaggdag och detta år fyller Sveriges kung 70 år! Jag tycker ju att det är trevligt med vårt kungahus och följer gärna med på deras resa. Idag har det firats på TV från morgon till kväll. Riktigt trevligt och dessutom har jag en vän som finns på plats i Stockholm idag. Själva har vi haft en fin dag med väder som passar för att fira, sol, växlande, 10 grader och helt stilla! Så vackert! Svärmor och svärfar har varit hit men det blev tjorvigt då han inte ville besöka toaletten i deras stuga. Usch vilken sjukdom! Vi har varit på Mio och kollat in en ny säng. Sen har jag varit hem och packat ihop mina saker. Handlat på ICA och sen iväg hit ut. Mannen har skjutsat hem sin föräldrar till stan. Har fixat lite här, mannen har gjort en liten brasa som vi aldrig tänt då vi åt väldigt sent och min förkylning inte är rolig idag. KG och vän kom förbi och ville ha whisky, det fick de och stannade en kort stund. Jättegod middag med vit sparris med hollandaiesås, renfilé med mandelpotatispure med grönmöglesost, apelsinkokt kålrot och sås. Så gott! Nu jordgubbar med glass och grädde! Vi hoppar alltså brasan för min förkylning är inte alls bra idag, skönt att bara sitta inne och se på TV.



Inga kommentarer: