söndag 24 april 2016

En solig söndag i april

Vaknade 8.10 av att mannen rotade i garderoben, då var han på väg ut till stugan för att fixa i garaget. Låg kvar i sängen och kollade Mr Selfriges från i går kväll. SVT Play är väldigt bra och praktiskt. Sen gick jag till ICA för att köpa skrapa och medel till morfars nya spis. På väg dit så ringde mannen och undrade om jag kunde skjutsa B & M till stugan. Såklart gick det bra. Idag kände B inte i gen mig. Han undrade var jag bodde och vem jag var.
Sen fick morfar besök och han var ganska trött idag. Trots att han är pigg för att vara 94,5 år så är han ju väldigt gammal.
Hem igen och promenerade i det fina vädret, det är dock ingen värme så det gäller att han rejält med kläder. Sonen var hemma så där drack jag te på hans inglasning. Sen hemma igen så kunde jag sitta på vår balkong en stund. Skellefteå har förlorat finalen idag mot Frölunda så det var ju en trist förlust. Men det är bara att gratulera de svenska mästarna för de var helt enkelt en storlek bättre än SAIK.
Har fått tag i ett garnnystan av garnet Ping Pong, oj vad jag är glad. En kvinna på Pitholm hörde av sig så jag har varit dit och köpt ett nystan. Nu kan sjalen bli klar!
Sonen och mannen tillsammans med mig har ätit på MAX. Gott och onyttigt. Sen fick mamma och G ett besök.


Inga kommentarer: