lördag 23 april 2016

Amanda Mendiant

En dag med sol och bra temp på 6 grader, ingen kan väl säga att det är varmt men det är i alla fall ok!
Har tvättat men först kl 13.00 hade jag tid bokad. 11.30 gick jag ner för att kolla och de på Uddmansgatan fanns inte i tvättstugan så jag startade 2 maskiner trots att det inte var min tid. Nu verkar allt gått bra för ingen arg person har ringt på dörren och skällt ut mig efter noter eftersom jag tvättade på deras tid.
Har varit på vernissage på Kaleido och konsthallen. Det är den fransk/svenska Piteåbon som ställde ut sina verk. Kändes lite mörkare än tidigare, många fina fanns det. Jag har 2 vänner som har varsin tavla av denna konstnär och de pryder sina platser i deras hem.
Jag har varit på promenad och mannen har varit till stugan med svärfar. Det var bra så att svärmor fick en andningspaus. De stekte hamburgare och åt glass, gubben var så nöjd när han återställdes hemmavid.
Nu blir det producentprovning på Statt. En vinmakare från Frankrike håller i provningen och sen blir det middag med röding och sparris. Spännande eftersom sparris i vanliga fall är en vinovän.







Inga kommentarer: