fredag 5 januari 2024

Trettondagsafton


Förr i tiden var det här en förkortad arbetsdag för de allra flesta så är det inte idag. Många jobbar på som vanligt och det är barn i verksamheterna hela dagen. Jag har öppnat idag så min dag började 4.30 och då var Siri pigg vilken tid på dygnet som helst! Jag åkte hemifrån så att jag var kl 6.00 på jobbet och första barnet kom vid 6.30. Sen uteblev det en hel del små så att jag kunde lämna redan vid 9.00 då det var många i personalen på plats. 

Åkte mot Coop samt KappAhl där jag fått ett paket. När jag sedan skulle lämna parkeringen så funkade inte styrservon på bilen. Mannen kom o körde bilen till Norrlands bil där vi lämnade den. Men kort därpå ringde de och sa att det inte var något fel! Det behövde endast laddas ett batteri, så skönt att det hela blev en billig historia i form av en påse bullar! Bra service!

Har sovit en stund för att få tillbaka förlorad sömn under natten. Nu väntar vi på gäster som vi inte kunde umgås med på nyår då jag hade covid. Blir kul att träffa lite folk!

Inga kommentarer: